פיתוח ארגוני

ניהול ארגונים ועסקים הוא אחד התחומים הדינאמיים התחרותיים ביותר בעולם. משום כך, כל ארגון, עסק וחברה חייבים להיות גמישים, סתגלנים ונכונים לשינויים בכל רגע נתון. במילים אחרות – להתפתח ללא הרף. 

בין אם מדובר על תהליכי רכישה ומיזוג, או על פיתוח מוצרים ושירותים חדשים, חשיפה לשווקים חדשים, סגנונות עבודה חדשים, הכנסת טכנולוגיות חדשות או פשוט התרחבות עסקית – פיתוח ארגוני תמיד נמצא שם. אבל כדי להיות אפקטיבי ולקדם את העסק ליעדים שלו – פיתוח ארגוני מחייב התייחסות מקצועית.

ד"ר מאיה בן אהרון מציעה ארגז כלים מגוון מעולם הייעוץ הארגוני לליווי תהליכי פיתוח ארגוני ושינוי ארגוני לארגונים שרוצים להתפתח ולעשות את זה הכי טוב שאפשר.

פיתוח ארגוני

במה אני יכולה לעזור?

התמודדות פנים וחוץ ארגונית

שיפור הפעילות השוטפת

פיתוח מיומנויות תקשורת בין-אישית

שיפור מיומנויות של ניהול קונפליקטים

התמודדות עם דילמות העולות בעבודה

איך הליווי הצוותי יוצא לפועל?

1
נפגשים לשיחה ראשונית בה עורכים תיאום ציפיות והבנה של צרכי הארגון.
2
מחליטים על אופי הליווי לארגון וקובעים יעדים.
3
בניית תכנית עבודה בהתאם ליעדים שנקבעו.
4
יישום תכנית העבודה והליווי עד לסיום.
5
העברת משוב לצוות לשם מדידת האפקטיביות של הליווי או הסדנה (אופציונלי).

למידע נוסף צרו קשר או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!

תחומים שונים של פיתוח ארגוני

אחד האתגרים הגדולים בתחום פיתוח ארגוני הוא להבין לאן בדיוק הארגון שלכם צריך להתפתח. 

יש ארגונים שכבר יודעים בדיוק לאן הם רוצים להגיע ויודעים גם באיזו דרך ללכת, אך ארגונים רבים לא תמיד מזהים את הכיוון הנכון או את הדרך הנכונה לפתח את העסק. ישנן דרכים שונות, לדוגמה:

הלכה למעשה, תהליכי פיתוח ארגוני יכולים לשרת מטרות שונות ולהתבצע בדרכים שונות ולכן, לעיתים קרובות, נדרש ליווי מקצועי של יועצת ארגונית מנוסה, כדי לסייע לארגון להפיק את המקסימום מהתהליך.

ייעוץ אישי למנהלים

איך מתנהל תהליך פיתוח ארגוני

תחילתו של תהליך פיתוח ארגוני בעזרת יועצת ארגונית תלויה במקום בו נמצא הארגון, רמת המיקוד של הארגון ביעדים הרצויים לו ובדרך הרצויה לפעול להשגתם. עבור ארגונים המתחילים מבראשית, תהליך פיתוח ארגוני עשוי להיראות כך:

  1. אבחון ארגוני – מהם היעדים שהארגון רוצה לעמוד בהם/להגיע אליהם? האם קיימים חסמים בדרך ליעדים אלה? חשיבה משותפת לגיבוש יעדים ברורים וחזון ברור בתהליך פיתוח.
  2. קביעת יעדים – מה צריך לעשות כדי להגיע ליעדים הללו? מהן האסטרטגיות המתאימות ביותר לארגון בהתבסס על ערכים, משאבים ויכולות? בשלב זה בוחנים היבטים ארגוניים שונים כמו: מהן החולשות לעומת החוזקות? מהם האיומים לעומת ההזדמנויות?
  3. התארגנות לפעולה – שלב העלאת רעיונות מעשיים לפעולה  – מהם הכלים העומדים לרשות הארגון כדי לבצע את תהליך הפיתוח? בשלב זה מתמקדים באיסוף כלים לביצוע המשימה.

4. בניית תכנית עבודה  – גיבוש דרכי פעולה קונקרטיות ליישום היעדים באמצעות תכנית עבודה מפורטת. כגון: קיום הכשרות  לעובדים, ליווי אישי למנהלים, גיוס ופיתוח משאבים ועוד.  בוחרים את דרכי הפעולה הרצוייות והמתאימות ביותר לארגון.

5. יישום תכנית העבודה  – הטמעה ויישום של התהליכים הנבחרים, בליווי יועצת ארגונית בכל השלבים הנחוצים, עד להתנהלות עצמאית ויציבה של הארגון בתוך תהליכי הפיתוח.

פיתוח ארגוני עם ד"ר מאיה בן אהרון

תהליכי פיתוח ארגוני מתרחשים ללא הרף בכל סוגי הארגונים. יחד עם זאת, לרוב נדרש סיוע מקצועי כדי ליישם תהליכים אלה בצורה אופטימלית.

ד"ר מאיה בן אהרון מציעה גישה ממוקדת ומעשית לתהליכי פיתוח וייעוץ ארגוני לארגונים מסחריים, פרטיים או ציבוריים תוך התחברות לצרכי הארגון המדויקים. 

למידע נוסף – צרו קשר!

ייעוץ ארגוני

צרו קשר

השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם!