שינוי ארגוני

ארגונים רבים שואפים להוציא לפועל שינויים כאלה ואחרים, אך פעמים רבות הם מתקשים "להניע" אותם ואינם יודעים כיצד לתרגם את החזון, הצורך או הרצון לעשייה ולפעולה. השינוי דורש לעיתים מאמצים ומשאבים לא מבוטלים, ולכן עליו להיות מותאם לצרכי הארגון, ישים ובעל ערך מוסף מדיד, אשר ישמש כמינוף לצמיחה אישית וארגונית.

ייעוץ אישי למנהלים

במה אני יכולה לעזור?

אבחון ואפיון צרכי הארגון והבנה מעמיקה של השינוי הדרוש

הגדרת צרכים ויעדים לארגונים וליחידותיהם העסקיות

פיתוח וייעול תהליכים ארגוניים ותפעוליים בראיה כלל ארגונית

בניית תוכנית עבודה רב שנתית מפורטת ומוגדרת משימה.

ליווי והטמעה של תהליכי שינוי ברמת היחידה והארגון

איך השינוי קורה בפועל?

1
עריכת מפגשים, שיחות ותצפיות עם מנהלים ועובדים בארגון
2
ניתוח של המצב הארגוני המצוי והגדרת המצב הרצוי
3
הבנת הפערים והחסמים השונים העומדים בפני התייעלות ארגונית
4
בניית תכנית ישימה וריאלית להטמעת שינוי ממוקד או חוצה ארגון
5
ליווי והטמעת תכנית ההתערבות באופן מותאם לצרכי הארגון.

למידע נוסף צרו קשר או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!

מי צריך לעשות שינוי ארגוני

עומדים בפני שינוי ארגוני? חוששים מפני התנגדויות בקרב העובדים? חוששים לאבד לקוחות? רוצים כלים נוספים שיעזרו לכם לעבור את  השינוי בלי מהמורות מיותרות? ליווי ארגוני מקצועי לתהליכי שינוי עוזר לכם לעבור את תהליכי השינוי בצורה חלקה ובריאה, להצמיח את הארגון ולהעצים את העובדים המשתתפים בתהליך.

רוצים לבדוק איך אפשר ליישם תהליכי שינוי ארגוני בארגון שלכם? צרו קשר!

הזמן המתאים להתחיל שינוי ארגוני

שינוי ארגוני נדרש כאשר חל שינוי בנסיבות חיצוניות, ביעדים, בשיטות פעולה של הארגון, או של הסביבה בה פועל הארגון (למשל מגפת הקורונה גרמה לשינוי ארגוני אצל עסקים רבים שעברו לעבוד אונליין במקום לתת שירות לקוחות ישיר). 

כך גם לגבי שינויים מתבקשים בשיטות ייצור, שינוי במבנה הצוות, או בצורת העבודה, שינוי אסטרטגיה עסקית ועוד.

כל אלה משפיעים על רבדים שונים ועמוקים בארגון, בדרכים שאותן רוב המנהלים והעובדים מסוגלים להבין רק כאשר השינוי הוא כבר עובדה מוגמרת בשטח.

שינויים אלה מתבצעים לעיתים מתוך אילוץ. יחד עם זאת, לרוב מדובר על תהליכי צמיחה מבורכים ורצויים, אותם יש לנהל בצורה מתוכננת ומחושבת, כדי למנוע משברים ולמקסם את הרווח מהתהליך.

ייעוץ אישי למנהלים

ניהול שינוי ארגוני גישות שיטות ותהליכים

ניהול שינוי ארגוני בדרך מדויקת, אפקטיבית ומצמיחה, יכול להתבצע בעזרת כלים ושיטות מעולם הייעוץ הארגוני. כדי ליישם את הכלים המתאימים לארגון יש להניע תהליך, שמטרתו לאבחן ולאפיין את צרכי הארגון, ובעיקר  להבין לעומק את אופי השינוי הנדרש.

לאחר מכן אפשר להגדיר את צרכי הארגון ומתוכם – את היעדים ליחידות השונות בארגון (מחלקות), כדי לבנות ולייעל תהליכים ארגוניים רלוונטיים לתהליך השינוי.

תוכנית פעולה להובלת שינוי ארגוני היא רב שנתית שלרוב כדאי לעגן אותה בתכנית חומש, שכן תהליכי שינוי ארגוניים הם ארוכי טווח ולעיתים נדרש זמן רב להטמיע אותם – בהתאם לגודל הארגון, גודל השינוי, מצב הנוכחי של הארגון, רמת הקושי וההתנגדויות מצד העובדים ועוד.

מה זה שינוי ארגוני

שינוי ארגוני הוא לרוב תהליך מבורך, שמטרתו להניע את הארגון לצמיחה. אבל הוא גם כמעט תמיד מלווה בחששות והתנגדויות של העובדים וההנהלה, המובילים  לקושי להניע את תהליכי השינוי על ידי המנהלים, אשר לא תמיד יודעים כיצד לתרגם את החזון לפעולה.

לכן, הובלת שינוי ארגוני צריכה להתבצע מתוך מודעות להשלכות על היבטים שונים בארגון, כדי לעבור בהצלחה ולרתום את העובדים לתהליך. עולם הייעוץ הארגוני מציע מגוון כלים למנהלים שרוצים לעשות שינוי ארגוני.

איך מתחילים שינוי ארגוני הלכה למעשה

בתחילת התהליך עורכים תצפיות, מפגשים ושיחות עם מנהלים ועובדים בארגון, לצורך הבנת המקום בו נמצא הארגון בהווה, מבצעים ניתוח של המצב הארגוני הנתון והגדרת התהליך לחזון השינוי.

איך אפשר להקל על תהליכי שינוי ארגוני

הבנה והכרה בגורמים שעשויים לעכב את תהליך השינוי או להקשות עליו, כדי להתאים את תהליך השינוי לצרכים השונים ולבצע התייעלות ארגונית אפקטיבית היא חיונית, כדי להסיר חסמים שונים העומדים בדרכו של הארגון לשינוי הארגוני הרצוי.

לאחר מכן ניתן להתחיל לבנות תכנית ישימה וריאלית להטמעת שינוי מתמשך בארגון, אותה מיישמים תוך קבלת ליווי והטמעה מקצועיים של יועצת ארגונית מנוסה, באופן מותאם לצרכי הארגון.

ייעוץ ארגוני

הובלת שינוי ארגוני עם יועצת ארגונית

ד"ר מאיה בן-אהרון – יועצת ארגונית מנוסה, בעלת הכשרה מגוונת בתחומים שונים, הכוללים התמחות בליווי מנהלים ובכירים, ניתוח מצבים ואפיון ארגונים, ליווי ארגונים בהטמעת שינויים ועוד, מציעה שירות ליווי והובלת שינוי ארגוני אפקטיבי, מותאם לצרכי הארגון, העובדים והמנהלים, תוך התאמת התהליך לחזון הארגוני המבוקש ומתוך ראייה כלל ארגונית. 

אם גם אתם מבינים כי הובלת שינוי ארגוני הוא תהליך חיוני בעסק שלכם, אם גם אתם רוצים ליישם אותו על הצד הטוב ביותר, להטמיע את השינוי ביעילות ולרתום את צוות העובדים להצלחת התהליך –  צרו קשר לקבלת מידע נוסף והגשמת החזון לשינוי ארגוני!

זה מה שמספרים הלקוחות שלי

צרו קשר

השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם!